Sunday, September 14, 2008

Tak suka...tak mengapa

Tak suka aku peduli apa...
Siapa kau untuk aku paksa menyukai apa yang aku lakukan...
Aku bukan Malaikat..bukan Nabi....bukan Rasul...
Aku hanya hamba kerdil yang dikurniakan akal fikiran oleh pencipta ku...
Pencipta Alam semesta...pencipta kitab agung didunia...
Pencipta Manusia yang kaya dengan kasih sayang...
Pencipta yang tiada tolok bandingnya....
Allah yang Maha Esa....

Biarkan saja diriku begini....
Usah dipeduli apa yang kulakukan...
Usah ganggu urusan diriku....
kerna ku tahu Yang Maha Melihat sedang melihatku...


Bukan dosa yang kucari...
bukan nista yang kunanti..
Hanya secebis kasih yang kujejaki...
Untukku kucup dihari menanti...
Bersedia dlm menghadapi segala ujian...
Kerna diri tak pernah mengerti apa yang terjadi....

Bersedia dalam diri...
Bersedia dalam hati...
Bersedia dalam nafas yang satu..
Bersedia dalam minda yang sejati...
Bersedia dalam kalimah yang satu...
Ashaduallahillaha'illah...wa'ashaduanamuhammadara'sulllah....

Kalimah sakti yang membezakan ajaran agama manusia duniawi...
Kafir kufur syirik...
harap tidak dilupai....
jgn lalai dalam ujian di dunia ini...
kerna neraka jahanam pasti menanti melonjak hati..
menanti manusia syirik yang lalai hati..
menanti manusia yang lupa diri...

Engkau tak suka tak mengapa...
Aku hanya mengingati....
Hamba kerdil masih berdiri...
Teguh dlm diri...
Pergelangan disisip kejap tanda sendiri..
Pergerakan diri telah terbukti..
tanda solat telah disudahi...
tanda diri bersendiri menanti malaikat dtg disisi....

Engkau tak suka...
Tanggung lah sendiri...
Aku telah mengingati....
Mati itu pasti....
Datangnya sekali tiada datang lagi...
Hanya amalan dibawa diri...
Pergi yang tak akan kembali....


Jazakumullah Khairan Kathira...

nukilan Nh 12.49am...14.09.2008

No comments: